“Srila Bhakti Gaurava Giri Maharaj.” Sripad Paramananda Prabhu | «Шрила Бхакти Гаурава Гири Махарадж». Шрипад Парамананда Прабху


English

Sripad Paramananda Prabhu

Srila Bhakti Gaurava Giri Maharaj

(formerly Paramananda Vidyaratna Prabhu)

http://www.scsmath.com/events/calendar_events/05_GauravaGiriMj-ParamanandaVidyaratna.html

 

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj described to me some of the qualities of Srila Bhakti Gaurava Giri Maharaj (formerly Sripad Paramananda Vidyaratna Prabhu) while giving me my name at the time of initiation.

Sripad Giri Maharaj at the age of around twelve years old was one pointedly searching for a pure sadhu to take shelter of and serve. His good fortune brought him to the lotus feet of Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur who, seeing his sincere mood, bestowed upon him much care and affection.

He was perhaps the second disciple of Srila Saraswati Thakur, who gave him the name Paramananda Das. Seeing his youth and capacity, Srila Saraswati Thakur arranged for his formal education. Some time after the completion of his education, Srila Saraswati Thakur conferred upon him the title ‘Vidyaratna’.

While still quite young, Paramananda Prabhu joined in Vrindavan-parikrama organised by His Divine Grace. While at Radha Kunda, Paramananda Prabhu noticed the Diwan of Bharatpur and his wife engaged in dandavat parikrama of Radha Kunda, and was impressed to see their devotional mood.

Mentioning this to Srila Saraswati Thakur, Srila Saraswati Thakur explained to him that yes, they have devotion, no doubt, but their conception and our conception differ. As Srila Guru Maharaj, Srila Bhakti Raksak Sridhar Maharaj, describes in Loving Search for the Lost Servant:


At that time Prabhupad said, “Their angle of vision towards Radha Kunda and Radharani is different from ours. They recognise and revere Krishna. And because Radharani is Krishna’s favourite, they also have some reverence for Radha Kunda. But our vision is just the opposite. Our concern is with Radharani. And only because She wants Krishna do we have any connection with Him.

And so, the Gaudiya-Vaishnavas know only Radharani. They are concerned only with Her, and Her duties, Her necessities. They are ready to serve Her in all respects and cannot contemplate any service without Her.


Like a calf, Paramananda Prabhu was the catalyst to draw this illuminating response from Srila Saraswati Thakur.

Srila Gurudev, Srila Govinda Maharaj, described him to be an eternal associate of Srila Bhakti Saraswati Thakur who later gave him sannyas and the name Bhakti Gaurava Giri Maharaj.

He was a constant companion and rendered all kinds of services to Srila Saraswati Thakur who treated him always with much affection.

Srila Giri Maharaj greatly appreciated Srila Guru Maharaj, Srila Sridhar Maharaj’s Sri Sri Prapanna Jivanamritam, and he was a great advocate encouraging devotees to daily read from this book.



Russian

Шрипад Парамананда Прабху

Шрила Бхакти Гаурава Гири Махарадж

(прежде Парамананда Видьяратна Прабху)


Шрила Бхакти Сундар Говинда Дев-Госвами Махарадж описал мне некоторые качества Шрилы Бхакти Гауравы Гири Махараджа (ранее носившего имя Шрипада Парамананды Видьяратны Прабху), дав мне мое имя во время инициации.

Шрипад Гири Махарадж в возрасте около двенадцати лет целенаправленно искал чистого садху, у которого можно было бы найти прибежище и служить ему. Его удача привела его к лотосоподобным стопам Шрилы Бхактисиддханты Сарасвати Тхакура, который, видя его искренний настрой, окружил его большой заботой и любовью.

Возможно, он был вторым учеником Шрилы Сарасвати Тхакура, давшего ему имя Парамананда Дас. Видя его молодость и способности, Шрила Сарасвати Тхакур устроил для него получение формального образования. Через некоторое время после завершения его образования Шрила Сарасвати Тхакур даровал ему титул «Видьяратна».

Еще будучи совсем юным, Парамананда Прабху присоединился к вриндаван-парикраме, организованной Его Божественной Милостью. Находясь на Радха-кунде, Парамананда Прабху заметил дивана Бхаратпура и его супругу, занятых дандават-парикрамой вокруг Радха-кунды, и был впечатлен их настроением преданности.

Он упомянул об этом Шриле Сарасвати Тхакуру, и [тогда] Шрила Сарасвати Тхакур объяснил ему, что да, у них, без сомнения, есть преданность, но их концепция и наша концепция [Божественного] различаются. Как описывает Шрила Гуру Махарадж, Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Махарадж, в книге «Любовный поиск заблудшего слуги»:


«В то время Прабхупада [Шрила Сарасвати Тхакур] сказал: „Угол их зрения на Радха-кунду и Радхарани отличается от нашего. Они признают и почитают Кришну. А поскольку Радхарани — любимица Кришны, они также питают некоторое почтение к Радха-кунде. Но наше видение противоположно. Нас интересует Радхарани. И лишь потому, что Она хочет Кришну, у нас есть некоторая связь с Ним“.

Итак, гаудия-вайшнавы знают только Радхарани. Их заботит только Она, Ее обязанности, Ее нужды. Они готовы служить Ей во всех отношениях и не могут себе представить никакого служения без Нее».


Подобно несмышленому дитя, Парамананда Прабху подтолкнул [своей репликой] Шрилу Сарасвати Тхакура к этому просветляющему ответу.

Шрила Гурудев, Шрила Говинда Махарадж, описал его как вечного сподвижника Шрилы Бхакти Сарасвати Тхакура, который позже дал ему санньясу и имя Бхакти Гаурава Гири Махарадж.

Он был его постоянным спутником и оказывал всевозможные услуги Шриле Сарасвати Тхакуру, который всегда относился к нему с большой любовью.

Шрила Гири Махарадж очень ценил «Шри Шри Прапанна-дживанамритам» Шрилы Гуру Махараджа, Шрилы Шридхара Махараджа, был великим ее приверженцем, поощряя преданных ежедневно читать эту книгу.

Переводчик: Традиш Дас




←  «Гуру и его близкие. О Парамананде Видьяратне Прабху». Шрила Б. С. Госвами Махарадж. 7 июня 2019 года. Гупта Говардхан ·• Архив новостей •· «За пределы Нараяны». Шрила Б. С. Госвами Махарадж. 28 июня 2006 года. Индия | “Getting Beyond Narayana.” Srila B. S. Goswami Maharaj. June 28, 2006. India
 →
English

Sripad Paramananda Prabhu

Srila Bhakti Gaurava Giri Maharaj

(formerly Paramananda Vidyaratna Prabhu)

http://www.scsmath.com/events/calendar_events/05_GauravaGiriMj-ParamanandaVidyaratna.html

 

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj described to me some of the qualities of Srila Bhakti Gaurava Giri Maharaj (formerly Sripad Paramananda Vidyaratna Prabhu) while giving me my name at the time of initiation.

Sripad Giri Maharaj at the age of around twelve years old was one pointedly searching for a pure sadhu to take shelter of and serve. His good fortune brought him to the lotus feet of Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur who, seeing his sincere mood, bestowed upon him much care and affection.

He was perhaps the second disciple of Srila Saraswati Thakur, who gave him the name Paramananda Das. Seeing his youth and capacity, Srila Saraswati Thakur arranged for his formal education. Some time after the completion of his education, Srila Saraswati Thakur conferred upon him the title ‘Vidyaratna’.

While still quite young, Paramananda Prabhu joined in Vrindavan-parikrama organised by His Divine Grace. While at Radha Kunda, Paramananda Prabhu noticed the Diwan of Bharatpur and his wife engaged in dandavat parikrama of Radha Kunda, and was impressed to see their devotional mood.

Mentioning this to Srila Saraswati Thakur, Srila Saraswati Thakur explained to him that yes, they have devotion, no doubt, but their conception and our conception differ. As Srila Guru Maharaj, Srila Bhakti Raksak Sridhar Maharaj, describes in Loving Search for the Lost Servant:


At that time Prabhupad said, “Their angle of vision towards Radha Kunda and Radharani is different from ours. They recognise and revere Krishna. And because Radharani is Krishna’s favourite, they also have some reverence for Radha Kunda. But our vision is just the opposite. Our concern is with Radharani. And only because She wants Krishna do we have any connection with Him.

And so, the Gaudiya-Vaishnavas know only Radharani. They are concerned only with Her, and Her duties, Her necessities. They are ready to serve Her in all respects and cannot contemplate any service without Her.


Like a calf, Paramananda Prabhu was the catalyst to draw this illuminating response from Srila Saraswati Thakur.

Srila Gurudev, Srila Govinda Maharaj, described him to be an eternal associate of Srila Bhakti Saraswati Thakur who later gave him sannyas and the name Bhakti Gaurava Giri Maharaj.

He was a constant companion and rendered all kinds of services to Srila Saraswati Thakur who treated him always with much affection.

Srila Giri Maharaj greatly appreciated Srila Guru Maharaj, Srila Sridhar Maharaj’s Sri Sri Prapanna Jivanamritam, and he was a great advocate encouraging devotees to daily read from this book.



Russian

Шрипад Парамананда Прабху

Шрила Бхакти Гаурава Гири Махарадж

(прежде Парамананда Видьяратна Прабху)


Шрила Бхакти Сундар Говинда Дев-Госвами Махарадж описал мне некоторые качества Шрилы Бхакти Гауравы Гири Махараджа (ранее носившего имя Шрипада Парамананды Видьяратны Прабху), дав мне мое имя во время инициации.

Шрипад Гири Махарадж в возрасте около двенадцати лет целенаправленно искал чистого садху, у которого можно было бы найти прибежище и служить ему. Его удача привела его к лотосоподобным стопам Шрилы Бхактисиддханты Сарасвати Тхакура, который, видя его искренний настрой, окружил его большой заботой и любовью.

Возможно, он был вторым учеником Шрилы Сарасвати Тхакура, давшего ему имя Парамананда Дас. Видя его молодость и способности, Шрила Сарасвати Тхакур устроил для него получение формального образования. Через некоторое время после завершения его образования Шрила Сарасвати Тхакур даровал ему титул «Видьяратна».

Еще будучи совсем юным, Парамананда Прабху присоединился к вриндаван-парикраме, организованной Его Божественной Милостью. Находясь на Радха-кунде, Парамананда Прабху заметил дивана Бхаратпура и его супругу, занятых дандават-парикрамой вокруг Радха-кунды, и был впечатлен их настроением преданности.

Он упомянул об этом Шриле Сарасвати Тхакуру, и [тогда] Шрила Сарасвати Тхакур объяснил ему, что да, у них, без сомнения, есть преданность, но их концепция и наша концепция [Божественного] различаются. Как описывает Шрила Гуру Махарадж, Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Махарадж, в книге «Любовный поиск заблудшего слуги»:


«В то время Прабхупада [Шрила Сарасвати Тхакур] сказал: „Угол их зрения на Радха-кунду и Радхарани отличается от нашего. Они признают и почитают Кришну. А поскольку Радхарани — любимица Кришны, они также питают некоторое почтение к Радха-кунде. Но наше видение противоположно. Нас интересует Радхарани. И лишь потому, что Она хочет Кришну, у нас есть некоторая связь с Ним“.

Итак, гаудия-вайшнавы знают только Радхарани. Их заботит только Она, Ее обязанности, Ее нужды. Они готовы служить Ей во всех отношениях и не могут себе представить никакого служения без Нее».


Подобно несмышленому дитя, Парамананда Прабху подтолкнул [своей репликой] Шрилу Сарасвати Тхакура к этому просветляющему ответу.

Шрила Гурудев, Шрила Говинда Махарадж, описал его как вечного сподвижника Шрилы Бхакти Сарасвати Тхакура, который позже дал ему санньясу и имя Бхакти Гаурава Гири Махарадж.

Он был его постоянным спутником и оказывал всевозможные услуги Шриле Сарасвати Тхакуру, который всегда относился к нему с большой любовью.

Шрила Гири Махарадж очень ценил «Шри Шри Прапанна-дживанамритам» Шрилы Гуру Махараджа, Шрилы Шридхара Махараджа, был великим ее приверженцем, поощряя преданных ежедневно читать эту книгу.

Переводчик: Традиш Дас


Главная | Миссия | Учение | Библиотека | Контактная информация
Пожертвования