Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Base Everything on Faith,
Not Sensory Experience
(18 October 2006. Saint Petersburg, Lakhta)
And faith is the [unrecognized word in Bengali] wealth of the conditioned soul, of the jiva-soul. So many things we are experiencing in this material world. Then to get faith, strong faith, Krishna consciousness, our experiencing disturbing that. And there one question:
arasa-jña kāka cūṣe jñāna-nimba-phale
rasa-jña kokila khāya premāmra-mukule[1]
Who is engaging knowledge experience he is losing the devotional wealth. But who is with full faith, serving without question, he is getting the super result in spiritual life. The super result means faith in Krishna consciousness and service giving enjoyment to Krishna and Radharani through this service. That is Ramananda Rai chapter. Then we can understand all religion, not only Vaishnav-dharma, all religion basis is faith, be faithful to your religion and serve with heart and affection, with love and affection.
Captured by Ananda Vardhan Das
Шрила Бхакти Сундар Говинда Дев-Госвами Махарадж
Основа всего — вера,
не чувственный опыт
(18 октября 2006 года. Лахта, Санкт-Петербург)
Вера — сокровище обусловленной души, дживы. Через столько разных ситуаций мы проходим в этом материальном мире. Мы обрели веру, стойкую веру в сознание Кришны, но она может пошатнуться в процессе нашей жизни. Есть один момент:
араса-джн̃а ка̄ка чӯш̣е джн̃а̄на-нимба-пхале
раса-джн̃а кокила кха̄йа према̄мра-мукуле[2]
Тот, кто опирается на знания, утрачивает сокровище преданности. Но тот, кто с исполненным веры сердцем служит, не задаваясь излишними вопросами, обретает сверхрезультат в духовной жизни. Сверхрезультат означает подлинную веру в сознание Кришны и служение, доставляющее радость Кришне и Радхарани. Об этом говорит Рамананда Рай [в рамананда-самваде]. И мы понимаем, что основа всех религий, не только вайшнава-дхармы [сознания Кришны], — вера. [Необходимо] быть преданным своей религии и служить всем сердцем, исполненным нежности, с любовью и нежностью.
Переводчик: Ананда Вардхан Дас
Редактор: Традиш Дас
[1] Rāmānanda Rāya continued, “Those who are devoid of all transcendental mellows are like the crows that suck the juice from the bitter fruits of the nimba tree of knowledge, whereas those who enjoy mellows are like the cuckoos who eat the buds of the mango tree of love of Godhead” (Sri Chaitanya-charitamrita, Madhya-lila, 8.258).
[2] Рамананда Рай продолжал: «Люди, которым неведома трансцендентная раса, подобны воронам, клюющим горькие плоды нимба — древа познания. А те, кто наслаждается трансцендентной расой, подобны кукушкам, которые лакомятся цветами манго — древа любви к Богу» («Шри Чайтанья-чаритамрита», Мадхья-лила, 8.258).
Код для вставки
Скачать видео (формат FLV, 6.4 МБ) Скачать звук (MP3)
Как смотреть .flv файлы: справка
Код для вставки этого видео на другие сайты и блоги:
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Base Everything on Faith,
Not Sensory Experience
(18 October 2006. Saint Petersburg, Lakhta)
And faith is the [unrecognized word in Bengali] wealth of the conditioned soul, of the jiva-soul. So many things we are experiencing in this material world. Then to get faith, strong faith, Krishna consciousness, our experiencing disturbing that. And there one question:
arasa-jña kāka cūṣe jñāna-nimba-phale
rasa-jña kokila khāya premāmra-mukule[1]
Who is engaging knowledge experience he is losing the devotional wealth. But who is with full faith, serving without question, he is getting the super result in spiritual life. The super result means faith in Krishna consciousness and service giving enjoyment to Krishna and Radharani through this service. That is Ramananda Rai chapter. Then we can understand all religion, not only Vaishnav-dharma, all religion basis is faith, be faithful to your religion and serve with heart and affection, with love and affection.
Captured by Ananda Vardhan Das
Шрила Бхакти Сундар Говинда Дев-Госвами Махарадж
Основа всего — вера,
не чувственный опыт
(18 октября 2006 года. Лахта, Санкт-Петербург)
Вера — сокровище обусловленной души, дживы. Через столько разных ситуаций мы проходим в этом материальном мире. Мы обрели веру, стойкую веру в сознание Кришны, но она может пошатнуться в процессе нашей жизни. Есть один момент:
араса-джн̃а ка̄ка чӯш̣е джн̃а̄на-нимба-пхале
раса-джн̃а кокила кха̄йа према̄мра-мукуле[2]
Тот, кто опирается на знания, утрачивает сокровище преданности. Но тот, кто с исполненным веры сердцем служит, не задаваясь излишними вопросами, обретает сверхрезультат в духовной жизни. Сверхрезультат означает подлинную веру в сознание Кришны и служение, доставляющее радость Кришне и Радхарани. Об этом говорит Рамананда Рай [в рамананда-самваде]. И мы понимаем, что основа всех религий, не только вайшнава-дхармы [сознания Кришны], — вера. [Необходимо] быть преданным своей религии и служить всем сердцем, исполненным нежности, с любовью и нежностью.
Переводчик: Ананда Вардхан Дас
Редактор: Традиш Дас
[1] Rāmānanda Rāya continued, “Those who are devoid of all transcendental mellows are like the crows that suck the juice from the bitter fruits of the nimba tree of knowledge, whereas those who enjoy mellows are like the cuckoos who eat the buds of the mango tree of love of Godhead” (Sri Chaitanya-charitamrita, Madhya-lila, 8.258).
[2] Рамананда Рай продолжал: «Люди, которым неведома трансцендентная раса, подобны воронам, клюющим горькие плоды нимба — древа познания. А те, кто наслаждается трансцендентной расой, подобны кукушкам, которые лакомятся цветами манго — древа любви к Богу» («Шри Чайтанья-чаритамрита», Мадхья-лила, 8.258).