«Карма как милость». Шрила Бхактисиддханта Сарасвати Тхакур | “Karma is Mercy.” Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur


Russian

Карма как милость

http://www.gaudiyadarshan.ru/features/arkhiv/karma-kak-milost.html

Шрила Бхактисиддханта Сарасвати Тхакур кратко объясняет характер отношения предавшейся души к мирской жизни, комментируя стих «тат те’ нукампа̄м̇» («Шримад-Бхагаватам», 10.14.8). Этот вопрос и ответ на него представляют собой перевод бенгальского текста под названием «Прабхупадер Упадешамрита».

 

Вопрос: Являются ли кармические реакции милостью Господа?

Ответ: Разумные люди считают кармические реакции милостью Господа. Они терпят их и продолжают жить, вручив себя Господу в мыслях, словах и поступках. Они принимают любые испытания, к ним приходящие, в качестве последствий своих собственных поступков и не винят в них Господа. Скорее, они принимают все испытания как милость и еще больше очаровываются Господом. Таково учение Бхагавата.

 


English  

Karma is Mercy

http://www.gaudiyadarshan.com/posts/karma-is-mercy/

Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur concisely explains the general tenor of a surrendered soul’s attitude towards their worldly life by clarifying the purport of the verse tat te ’nukampāṁ (SB. 10.14.8). This question and answer are translated from the Bengali text Prabhupader Upadeshamrita.

 

Question: Are karmic reactions the Lord’s mercy?

Answer: Intelligent persons consider karmic reactions the Lord’s mercy. They endure them and live on, having surrendered themselves to the Lord in thought, word, and deed. They accept whatever great adversities occur to be the reactions to their own actions and do not fault the Lord. Rather, they accept all adversity on their heads as mercy and become more enamoured with the Lord. This the Bhagavat’s teaching.

 


Finnish

Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur

Karma kuin Jumalan armo

Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur selittää lyhyesti antautuneen sielun suhtautumista maalliseen elämään kommentoimalla jaetta ”tat te ’nukampāṁ” (”Shrimad-Bhagavatam”, 10.14.8). Tämä kysymys ja siihen annettu vastaus on käännös bengalinkielisestä tekstistä nimeltä ”Prabhupader Upadeshamrita”.

 

Kysymys: Ovatko karmareaktiot Jumalan armoa?

Vastaus: Älykkäät ihmiset pitävät karmareaktioita Jumalan armona. He suhtautuvat niihin suvaitsevaisesti ja jatkavat elämäänsä antautumalla ajatuksin, sanoin ja teoin Jumalalle. He hyväksyvät kaikki kokemansa koettelemukset omien tekojensa seurauksina eivätkä syytä niistä Jumalaa. Sen sijaan he hyväksyvät kaikki koettelemukset armona ja kiintyvät entistä enemmän Jumalaan. Tämä on Bhagavatan opetus.

Translated by L. W.




←  «Пусть мы всегда будем помнить». Шрила Бхактисиддханта Сарасвати Тхакур | “May We Always Remember.” Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur ·• Архив новостей •· “The Dearest Devotees of Krishna.” Srila B. S. Goswami Maharaj. 9 April, 2018. Gupta Govardhan →
Russian

Карма как милость

http://www.gaudiyadarshan.ru/features/arkhiv/karma-kak-milost.html

Шрила Бхактисиддханта Сарасвати Тхакур кратко объясняет характер отношения предавшейся души к мирской жизни, комментируя стих «тат те’ нукампа̄м̇» («Шримад-Бхагаватам», 10.14.8). Этот вопрос и ответ на него представляют собой перевод бенгальского текста под названием «Прабхупадер Упадешамрита».

 

Вопрос: Являются ли кармические реакции милостью Господа?

Ответ: Разумные люди считают кармические реакции милостью Господа. Они терпят их и продолжают жить, вручив себя Господу в мыслях, словах и поступках. Они принимают любые испытания, к ним приходящие, в качестве последствий своих собственных поступков и не винят в них Господа. Скорее, они принимают все испытания как милость и еще больше очаровываются Господом. Таково учение Бхагавата.

 


English  

Karma is Mercy

http://www.gaudiyadarshan.com/posts/karma-is-mercy/

Srila Bhakti Siddhanta Saraswati Thakur concisely explains the general tenor of a surrendered soul’s attitude towards their worldly life by clarifying the purport of the verse tat te ’nukampāṁ (SB. 10.14.8). This question and answer are translated from the Bengali text Prabhupader Upadeshamrita.

 

Question: Are karmic reactions the Lord’s mercy?

Answer: Intelligent persons consider karmic reactions the Lord’s mercy. They endure them and live on, having surrendered themselves to the Lord in thought, word, and deed. They accept whatever great adversities occur to be the reactions to their own actions and do not fault the Lord. Rather, they accept all adversity on their heads as mercy and become more enamoured with the Lord. This the Bhagavat’s teaching.

 


Finnish

Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur

Karma kuin Jumalan armo

Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur selittää lyhyesti antautuneen sielun suhtautumista maalliseen elämään kommentoimalla jaetta ”tat te ’nukampāṁ” (”Shrimad-Bhagavatam”, 10.14.8). Tämä kysymys ja siihen annettu vastaus on käännös bengalinkielisestä tekstistä nimeltä ”Prabhupader Upadeshamrita”.

 

Kysymys: Ovatko karmareaktiot Jumalan armoa?

Vastaus: Älykkäät ihmiset pitävät karmareaktioita Jumalan armona. He suhtautuvat niihin suvaitsevaisesti ja jatkavat elämäänsä antautumalla ajatuksin, sanoin ja teoin Jumalalle. He hyväksyvät kaikki kokemansa koettelemukset omien tekojensa seurauksina eivätkä syytä niistä Jumalaa. Sen sijaan he hyväksyvät kaikki koettelemukset armona ja kiintyvät entistä enemmän Jumalaan. Tämä on Bhagavatan opetus.

Translated by L. W.


Главная | Миссия | Учение | Библиотека | Контактная информация
Пожертвования