«Воплощение умиротворенности». Шрила Б. Р. Шридхар Дев-Госвами Махарадж прославляет Джаджавара Махараджа. 10 мая 1956 года. «Гаудия Даршан» | “The Embodiment of Tranquility.” Srila B. R. Sridhar Dev-Goswami Maharaj glorifies Jajavar Maharaj. 10 May 1956. Gaudiya Darshan


Russian

Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Дев-Госвами Махарадж

Воплощение умиротворенности

http://www.gaudiyadarshan.ru/features/arkhiv/voploshchenie-umirotvorennosti.html

Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Дев-Госвами Махарадж
прославляет Шримада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа.

В память о благоприятном дне явления
Паривраджакачарьи Триданди Свами
Шрипада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа

Отрывок и перевод из статьи на бенгали,
опубликованной в журнале «Шри Гаудия Даршан»
(том 1, выпуск 10, четверг, 10 мая 1956 года)

 

Среди людей, обретших прямую милость Шрилы Сарасвати Тхакура, Шрипад Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж был последним санньяси.

Хотя, как правило, не советуется обсуждать тот период жизни санньяси, который предшествовал его отречению от мира, все же подобное обсуждение всегда уместно, если преследует благородные цели.

Мы тоже желаем очиститься, вкратце рассказав о самой святой жизни Шрипада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа. Мы питаем веру в то, что читатели «Шри Гаудия Даршана» также обретут великое благо благодаря этому.

Почти сорок восемь лет тому назад гаудия-ачарья Шримад Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж явился в этом мире на второй титхи возрастающей луны в месяце Вайшакх (за день до акшайя-тритийи) в благочестивом доме добродетельного брахмана Шриюкты Падмалочана Шармы Маходая в городе Дурмутхе в Кантхи Махакумаре в округе Мединипур.

Отец нарек сына Шри Сарвешваром Шармой. Отец был равнодушен к мирским делам и любил обсуждать священные писания. Он часто воодушевлял сына и других родных медитировать на высшие истины и размышлять о природе души. Практически каждое мгновение он поклонялся Господу. Мать Шри Сарвешвара была проста, благочестива и наделена чистой преданностью. Когда сын вырос и стал садху, она, последовав его примеру, приняла посвящение в линии Шрилы Сарасвати Тхакура.

С детства Сарвешвар был прост, энергичен и трудолюбив, однако в то же время равнодушен к мирским делам. Он испытывал стойкую склонность к жизни в отречении от мира. Хотя все домашние относились к нему с большим теплом и любовью, он стремился общаться с садху. В ранней юности, когда ему было приблизительно шестнадцать лет, он, никого из родных не поставив в известность, ушел из дома и направился в Шри Пурушоттам-кшетру в надежде найти там садху.

По счастливой случайности, с помощью некоторых проповедников Шри Гаудия Матха, он обрел общество и пристанище святых лотосоподобных стоп Шрилы Бхактисиддханты Сарасвати Госвами Махараджа.

С того времени он стал известен как Шри Сарвешвар Брахмачари и разными путями искренне служил Шри Гуру Падападме на протяжении двенадцати лет. Затем, когда в месте рождения Шри Гауры в Шри Дхаме Майяпуре был учрежден образовательный центр, он проводил свои дни там, в святой Дхаме, по воле Шри Гуру Падападмы изучая писания, поклоняясь Божеству, декламируя «Шримад-Бхагаватам» и совершая в обществе преданных киртан.

Впоследствии он крайне успешно руководил деятельностью многих новых матхов (Шри Гаудия Матха), открытых в различных областях Бенгалии и Уттар Прадеша.

Его самым выдающимся достоинством была способность постигать сокровенные истины, утверждаемые в священных писаниях, и крайне простым и доступным языком представлять их обычным людям. Махарадж был обладателем очень привлекательного голоса, а его исполнение песен великих душ было очень сладостным, трогательным и пробуждающим настроение преданности в каждом, кто слышал их.

Много раз Шрила Гуру Падападма желал слышать киртан из его святых уст. Незадолго до раскрытия своих непроявленных игр Шрила Прабхупада пригласил его из Гая Матха в Шри Пурушоттам, чтобы слушать его киртан, а спустя несколько дней, будучи очень доволен им, милостиво даровал ему триданди-санньясу, которая была редко достижима. С тех пор он был известен в этом мире как Шримат Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж и посвящал себя ревностному служению проповеди славы Шри Гуру и Шри Гауранги.

После ухода Шри Гуру Падападмы, проповедуя в разных местах, он, при поддержке своих духовных братьев, основал крупный центр, известный как Шри Шьямананда Гаудия Матх. Позже он организовал проповеднические центры в Кантхи, Чандраконе, Шри Майяпуре и других местах и с большим энтузиазмом широко проповедовал шри бхагават-дхарму.

Все садху расточали ему горячие похвалы за то, что он опубликовал в форме книги важную главу из «Шримад-Бхагаватам», известную как «Молитвы Шрути» (10.87), украсив ее комментарием и переводом, сделав таким образом сложные заключения писаний легко понятными для читателей.

Шрила Джаджавар Махарадж, украшенный бесконечным множеством качеств, достойных ачарьи, является олицетворением умиротворенности. Чистая простота и добросердечие в полной мере проявлены в его безмятежном образе. Его приверженность Истине, мужество, с которым он осуществляет свои благие труды, бесстрашие, с которым он сражается против зла, великий энтузиазм, с которым он проповедует истину, еще более великий энтузиазм, с которым он стремится к чистой преданности, естественная любовь к Господу и Его преданным и множество других хороших качеств в их совокупности всегда привлекают к нему сердца садху.

Хотя Махарадж — человек еще довольно молодой, но даже люди преклонного возраста, люди высокообразованные, добродетельные и уважаемые в обществе восхищаются его образцовой жизнью в преданности, принимают пристанище его стоп и сами обретают удачу преданности.

Ради блага мира мы молимся у святых стоп Шри Гуру и Шри Гауранги в день рождения этого великого ачарьи и проповедника чистой преданности о том, чтобы его благоприятная жизнь, содержанием которой служит проповедь преданности, была как можно более долгой.

—Триданди Бхикшу Шри Бхакти Ракшак Шридхар

 


English  

Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj

The Embodiment of Tranquility

http://www.gaudiyadarshan.com/posts/the-embodiment-of-tranquility/

Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
glorifies Śrīmad Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj.

In remembrance of the auspicious
appearance day of
Parivrājakāchārya Tridaṇḍi Swāmī
Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj

Excerpted and translated from a Bengali article
originally published in Śrī Gauḍīya Darśan,
Volume 1, Issue 10, Thursday, 10 May 1956

 

Amongst the renunciants who received Śrīla Saraswatī Ṭhākur’s mercy directly, Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj was the last sannyāsī.

Although discussion of a renunciant’s previous history is generally forbidden, in special cases discussing their holy life benefits the world; such discussion is always appropriate for this noble purpose. We also desire to purify ourselves by briefly discussing the most holy life of Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj. We have faith that the readers of Śrī Gauḍīya Darśan will also be greatly benefited by this.

Almost forty-eight years ago, Gauḍīya Āchārya Śrīmad Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj appeared on the second tithi of the waxing fortnight in the month of Vaiśākh (the day before Akṣaya Tṛtīya) in the pious home of the virtuous brāhmaṇ Śrīyukta Padmalochan Śarmā Mahoday in the town of Durmuth within Kā̐thi Mahakumār in the district of Medinīpur. His name, given by his father, was Śrī Sarveśvar Śarmā. His father Śrī Padmalochan Śarmā was indifferent to worldly matters and enthusiastic about discussion of scripture. He would often strongly encourage his son and other family members to engage in meditation on higher truths and thought of the self. Personally he engaged in the Lord’s service at almost every moment. Śrī Sarveśvar’s mother was naturally simple, pious, and dedicated to pure devotion. She later, following her sādhu son, accepted initiation into the line of Śrīla Saraswatī Ṭhākur.

From childhood, Sarveśvar was simple, enthusiastic, and hardworking, yet he was also detached from worldy matters. He was strongly attracted to the life of a renunciant. Although everyone in his home looked at him with eyes of affection, as he grew and matured, he gradually became anxious to associate with sādhus, and during his early youth, when he was about sixteen years old, he left his family, unbeknownst to anyone, and travelled to Śrī Puruṣottam Kṣetra with the hope of associating with sādhus. Fortunately, at that time, with the help of some of Śrī Gauḍīya Maṭh’s preachers, he attained the association and shelter of Śrīla Bhakti Siddhānta Saraswatī Goswāmī Mahārāj’s holy lotus feet.

From then on, he became known as Śrī Sarveśvar Brahmachārī and sincerely served Śrī Guru Pādapadma in various ways for twelve years. Thereafter, when an institute for higher learning was established at the birthplace of Śrī Gaura in Śrī Dhām Māyāpur, he spent his time there in the holy Dhām on Śrī Guru Pādapadma’s order studying the scriptures, worshipping the Deity, reciting Śrīmad Bhāgavatam, and performing kīrtan with devotees. Later he succeeded greatly in managing many of the newly established Maṭhs (of Śrī Gauḍīya Maṭh) in numerous places throughout Bengal and Uttar Pradesh.

His ability to realise the scriptures’ esoteric conclusions and present them to common people in very clear language was his most extraordinary capability. He had a very sweet voice, and his chanting of the songs of the great souls was very sweet, heart-touching, and enlivening to the mood of the devotion of everyone who heard it. Many times Śrīla Guru Pādapadma was pleased to hear kīrtan from his holy mouth. Just prior to the revelation of his unmanifest Pastimes, Śrīla Prabhupād drew him from the Gayā Maṭh to Śrī Puruṣottam to hear his kīrtan and a few days later, being extremely pleased with him, mercifully gave him tridaṇḍi-sannyās, which was very rare to attain. Thereafter, he became known in the world as Śrīmat Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj and devoted himself with great zeal to the service of preaching Śrī Guru and Śrī Gaurāṅga’s glory.

Eventually, while preaching in various places after the disappearance of Śrī Guru Pādapadma, he founded a grand establishment with help of his godbrothers known as Śrī Śyāmānanda Gauḍīya Maṭh. Later, he established preaching centres in Kā̐thi, Chandrakoṇā, Śrī Māyāpur, and other places, and engaged himself with intense enthusiasm in widely preaching Śrī Bhāgavat-dharma. He became the subject of all of the sādhus’ unreserved praise by publishing in book form the important chapter in Śrīmad Bhāgavatam known as ‘The Śruti’s Prayers’ (10.87), ornamenting it with commentary, translation, exposition, and so on, and making its complex conclusions readily understandable.

Śrīla Jājāvar Mahārāj, adorned with unlimited qualities befitting an Āchārya, is the embodiment of tranquility. Pure simplicity and goodheartedness are fully manifest in his serene form. His adherence to Truth, courageousness in performing good works, fearlessness in dispelling evil, great enthusiasm for genuine preaching, even greater eagerness for pure devotion, heartfelt intimacy amongst friends, natural love for the Lord and His servants, and a host of other good qualities, combined together, always attract the sādhus’ hearts. Although he is not so advanced in terms of age, very advanced, highly educated, virtuous, and honourable gentlemen and ladies are becoming attracted by his exemplary life of devotional practice, taking shelter at his feet, and attaining the fortune of devotion themselves.

For the good of the world, we are praying at the holy feet of Śrī Guru and Śrī Gaurāṅga on the birthday of this great Āchārya and preacher of pure devotion for the long continuation of his auspicious life of preaching devotion.

—Tridaṇḍi Bhikṣu Śrī Bhakti Rakṣak Śrīdhar

 



←  «Самадхи обычное и необычное». Шрила Б. С. Госвами Махарадж. 28 апреля 2017 года. Гупта Говардхан | “Samadhi: Ordinary And Extraordinary.” Srila B. S. Goswami Maharaj. 28 April, 2017. Gupta Govardhan ·• Архив новостей •· «Пчела у лотосных стоп Господа». Шрила Б. С. Говинда Дев-Госвами Махарадж. Пранама-мантра в честь Джаджавара Махараджа. 10 мая 1956 года. «Гаудия Даршан» | “A Bee at the Lord’s Lotus Feet.” Srila B. S. Govinda Dev-Goswami Maharaj. Pranam mantra for Jajavar Maharaj. 10 May 1956. Gaudiya Darshan”  →
Russian

Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Дев-Госвами Махарадж

Воплощение умиротворенности

http://www.gaudiyadarshan.ru/features/arkhiv/voploshchenie-umirotvorennosti.html

Шрила Бхакти Ракшак Шридхар Дев-Госвами Махарадж
прославляет Шримада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа.

В память о благоприятном дне явления
Паривраджакачарьи Триданди Свами
Шрипада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа

Отрывок и перевод из статьи на бенгали,
опубликованной в журнале «Шри Гаудия Даршан»
(том 1, выпуск 10, четверг, 10 мая 1956 года)

 

Среди людей, обретших прямую милость Шрилы Сарасвати Тхакура, Шрипад Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж был последним санньяси.

Хотя, как правило, не советуется обсуждать тот период жизни санньяси, который предшествовал его отречению от мира, все же подобное обсуждение всегда уместно, если преследует благородные цели.

Мы тоже желаем очиститься, вкратце рассказав о самой святой жизни Шрипада Бхакти Вичара Джаджавара Махараджа. Мы питаем веру в то, что читатели «Шри Гаудия Даршана» также обретут великое благо благодаря этому.

Почти сорок восемь лет тому назад гаудия-ачарья Шримад Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж явился в этом мире на второй титхи возрастающей луны в месяце Вайшакх (за день до акшайя-тритийи) в благочестивом доме добродетельного брахмана Шриюкты Падмалочана Шармы Маходая в городе Дурмутхе в Кантхи Махакумаре в округе Мединипур.

Отец нарек сына Шри Сарвешваром Шармой. Отец был равнодушен к мирским делам и любил обсуждать священные писания. Он часто воодушевлял сына и других родных медитировать на высшие истины и размышлять о природе души. Практически каждое мгновение он поклонялся Господу. Мать Шри Сарвешвара была проста, благочестива и наделена чистой преданностью. Когда сын вырос и стал садху, она, последовав его примеру, приняла посвящение в линии Шрилы Сарасвати Тхакура.

С детства Сарвешвар был прост, энергичен и трудолюбив, однако в то же время равнодушен к мирским делам. Он испытывал стойкую склонность к жизни в отречении от мира. Хотя все домашние относились к нему с большим теплом и любовью, он стремился общаться с садху. В ранней юности, когда ему было приблизительно шестнадцать лет, он, никого из родных не поставив в известность, ушел из дома и направился в Шри Пурушоттам-кшетру в надежде найти там садху.

По счастливой случайности, с помощью некоторых проповедников Шри Гаудия Матха, он обрел общество и пристанище святых лотосоподобных стоп Шрилы Бхактисиддханты Сарасвати Госвами Махараджа.

С того времени он стал известен как Шри Сарвешвар Брахмачари и разными путями искренне служил Шри Гуру Падападме на протяжении двенадцати лет. Затем, когда в месте рождения Шри Гауры в Шри Дхаме Майяпуре был учрежден образовательный центр, он проводил свои дни там, в святой Дхаме, по воле Шри Гуру Падападмы изучая писания, поклоняясь Божеству, декламируя «Шримад-Бхагаватам» и совершая в обществе преданных киртан.

Впоследствии он крайне успешно руководил деятельностью многих новых матхов (Шри Гаудия Матха), открытых в различных областях Бенгалии и Уттар Прадеша.

Его самым выдающимся достоинством была способность постигать сокровенные истины, утверждаемые в священных писаниях, и крайне простым и доступным языком представлять их обычным людям. Махарадж был обладателем очень привлекательного голоса, а его исполнение песен великих душ было очень сладостным, трогательным и пробуждающим настроение преданности в каждом, кто слышал их.

Много раз Шрила Гуру Падападма желал слышать киртан из его святых уст. Незадолго до раскрытия своих непроявленных игр Шрила Прабхупада пригласил его из Гая Матха в Шри Пурушоттам, чтобы слушать его киртан, а спустя несколько дней, будучи очень доволен им, милостиво даровал ему триданди-санньясу, которая была редко достижима. С тех пор он был известен в этом мире как Шримат Бхакти Вичар Джаджавар Махарадж и посвящал себя ревностному служению проповеди славы Шри Гуру и Шри Гауранги.

После ухода Шри Гуру Падападмы, проповедуя в разных местах, он, при поддержке своих духовных братьев, основал крупный центр, известный как Шри Шьямананда Гаудия Матх. Позже он организовал проповеднические центры в Кантхи, Чандраконе, Шри Майяпуре и других местах и с большим энтузиазмом широко проповедовал шри бхагават-дхарму.

Все садху расточали ему горячие похвалы за то, что он опубликовал в форме книги важную главу из «Шримад-Бхагаватам», известную как «Молитвы Шрути» (10.87), украсив ее комментарием и переводом, сделав таким образом сложные заключения писаний легко понятными для читателей.

Шрила Джаджавар Махарадж, украшенный бесконечным множеством качеств, достойных ачарьи, является олицетворением умиротворенности. Чистая простота и добросердечие в полной мере проявлены в его безмятежном образе. Его приверженность Истине, мужество, с которым он осуществляет свои благие труды, бесстрашие, с которым он сражается против зла, великий энтузиазм, с которым он проповедует истину, еще более великий энтузиазм, с которым он стремится к чистой преданности, естественная любовь к Господу и Его преданным и множество других хороших качеств в их совокупности всегда привлекают к нему сердца садху.

Хотя Махарадж — человек еще довольно молодой, но даже люди преклонного возраста, люди высокообразованные, добродетельные и уважаемые в обществе восхищаются его образцовой жизнью в преданности, принимают пристанище его стоп и сами обретают удачу преданности.

Ради блага мира мы молимся у святых стоп Шри Гуру и Шри Гауранги в день рождения этого великого ачарьи и проповедника чистой преданности о том, чтобы его благоприятная жизнь, содержанием которой служит проповедь преданности, была как можно более долгой.

—Триданди Бхикшу Шри Бхакти Ракшак Шридхар

 


English  

Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj

The Embodiment of Tranquility

http://www.gaudiyadarshan.com/posts/the-embodiment-of-tranquility/

Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
glorifies Śrīmad Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj.

In remembrance of the auspicious
appearance day of
Parivrājakāchārya Tridaṇḍi Swāmī
Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj

Excerpted and translated from a Bengali article
originally published in Śrī Gauḍīya Darśan,
Volume 1, Issue 10, Thursday, 10 May 1956

 

Amongst the renunciants who received Śrīla Saraswatī Ṭhākur’s mercy directly, Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj was the last sannyāsī.

Although discussion of a renunciant’s previous history is generally forbidden, in special cases discussing their holy life benefits the world; such discussion is always appropriate for this noble purpose. We also desire to purify ourselves by briefly discussing the most holy life of Śrīpād Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj. We have faith that the readers of Śrī Gauḍīya Darśan will also be greatly benefited by this.

Almost forty-eight years ago, Gauḍīya Āchārya Śrīmad Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj appeared on the second tithi of the waxing fortnight in the month of Vaiśākh (the day before Akṣaya Tṛtīya) in the pious home of the virtuous brāhmaṇ Śrīyukta Padmalochan Śarmā Mahoday in the town of Durmuth within Kā̐thi Mahakumār in the district of Medinīpur. His name, given by his father, was Śrī Sarveśvar Śarmā. His father Śrī Padmalochan Śarmā was indifferent to worldly matters and enthusiastic about discussion of scripture. He would often strongly encourage his son and other family members to engage in meditation on higher truths and thought of the self. Personally he engaged in the Lord’s service at almost every moment. Śrī Sarveśvar’s mother was naturally simple, pious, and dedicated to pure devotion. She later, following her sādhu son, accepted initiation into the line of Śrīla Saraswatī Ṭhākur.

From childhood, Sarveśvar was simple, enthusiastic, and hardworking, yet he was also detached from worldy matters. He was strongly attracted to the life of a renunciant. Although everyone in his home looked at him with eyes of affection, as he grew and matured, he gradually became anxious to associate with sādhus, and during his early youth, when he was about sixteen years old, he left his family, unbeknownst to anyone, and travelled to Śrī Puruṣottam Kṣetra with the hope of associating with sādhus. Fortunately, at that time, with the help of some of Śrī Gauḍīya Maṭh’s preachers, he attained the association and shelter of Śrīla Bhakti Siddhānta Saraswatī Goswāmī Mahārāj’s holy lotus feet.

From then on, he became known as Śrī Sarveśvar Brahmachārī and sincerely served Śrī Guru Pādapadma in various ways for twelve years. Thereafter, when an institute for higher learning was established at the birthplace of Śrī Gaura in Śrī Dhām Māyāpur, he spent his time there in the holy Dhām on Śrī Guru Pādapadma’s order studying the scriptures, worshipping the Deity, reciting Śrīmad Bhāgavatam, and performing kīrtan with devotees. Later he succeeded greatly in managing many of the newly established Maṭhs (of Śrī Gauḍīya Maṭh) in numerous places throughout Bengal and Uttar Pradesh.

His ability to realise the scriptures’ esoteric conclusions and present them to common people in very clear language was his most extraordinary capability. He had a very sweet voice, and his chanting of the songs of the great souls was very sweet, heart-touching, and enlivening to the mood of the devotion of everyone who heard it. Many times Śrīla Guru Pādapadma was pleased to hear kīrtan from his holy mouth. Just prior to the revelation of his unmanifest Pastimes, Śrīla Prabhupād drew him from the Gayā Maṭh to Śrī Puruṣottam to hear his kīrtan and a few days later, being extremely pleased with him, mercifully gave him tridaṇḍi-sannyās, which was very rare to attain. Thereafter, he became known in the world as Śrīmat Bhakti Vichār Jājāvar Mahārāj and devoted himself with great zeal to the service of preaching Śrī Guru and Śrī Gaurāṅga’s glory.

Eventually, while preaching in various places after the disappearance of Śrī Guru Pādapadma, he founded a grand establishment with help of his godbrothers known as Śrī Śyāmānanda Gauḍīya Maṭh. Later, he established preaching centres in Kā̐thi, Chandrakoṇā, Śrī Māyāpur, and other places, and engaged himself with intense enthusiasm in widely preaching Śrī Bhāgavat-dharma. He became the subject of all of the sādhus’ unreserved praise by publishing in book form the important chapter in Śrīmad Bhāgavatam known as ‘The Śruti’s Prayers’ (10.87), ornamenting it with commentary, translation, exposition, and so on, and making its complex conclusions readily understandable.

Śrīla Jājāvar Mahārāj, adorned with unlimited qualities befitting an Āchārya, is the embodiment of tranquility. Pure simplicity and goodheartedness are fully manifest in his serene form. His adherence to Truth, courageousness in performing good works, fearlessness in dispelling evil, great enthusiasm for genuine preaching, even greater eagerness for pure devotion, heartfelt intimacy amongst friends, natural love for the Lord and His servants, and a host of other good qualities, combined together, always attract the sādhus’ hearts. Although he is not so advanced in terms of age, very advanced, highly educated, virtuous, and honourable gentlemen and ladies are becoming attracted by his exemplary life of devotional practice, taking shelter at his feet, and attaining the fortune of devotion themselves.

For the good of the world, we are praying at the holy feet of Śrī Guru and Śrī Gaurāṅga on the birthday of this great Āchārya and preacher of pure devotion for the long continuation of his auspicious life of preaching devotion.

—Tridaṇḍi Bhikṣu Śrī Bhakti Rakṣak Śrīdhar

 

Главная | Миссия | Учение | Библиотека | Контактная информация | Вьяса-пуджа
Пожертвования